18.05.2021

Den siste tiden før fødsel

 


I dag er jeg i uke 39 (39 + 0). Det er seriøst bare 10 dager igjen til termin, og jeg kan nesten ikke tro at jeg snart er i mål. Den siste tida har det "skjedd mye", på en måte. Jeg liker godt å fylle hver dag med et eller annet, slik at tida går litt fortere. Vi dro til Ekne på torsdag og ble til mandag, 17.Mai. Nå er vi hjemme igjen, og ventetida føles ganske reell - men heldigvis har vi litt å tenke på og planlegge, og det er fint med litt å tenke på som ikke nødvendigvis er å vente på fødsel hvert minutt hver dag de neste ukene, hehe. 

Torsdag 13.Mai la vi inn et bud på et hus på Melhus. Fredag FIKK VI HUSET! Endelig er vi faktisk huseiere, og vi er utrolig glade - og litt spente og småskremte over avgjørelsen, hehe. Men nå kan vi endelig glede oss over at vi eier et hus og at vi om ikke lenge kan flytte inn i det. Nå blir jeg altså melhusjente igjen! #I-am-coming-home :) Nå gjør vi alt vi rekker før baby kommer - slik at vi får solgt leiligheten vår så fort som mulig! 

Det har vært så utrolig dyrebart å hvile mye, være på Ekne hvor tida står stille, være masse sammen med familien og bare koble skikkelig av. Den siste tiden av graviditeten har vært (og er) veldig fin, og jeg er glad for at jeg har fine dager å se tilbake på mens jeg går her og uffer meg over at magen er stor, føttene hovne og hodet litt all over the place. 

Her kommer en liten bildedryss over livet de siste dagene/uka: 









Livet er fint, Gud er god, sola kommer og ting faller på plass! Jeg håper du som meg nyter dagene og klarer å leve i nuet - tross alt som er å strekke seg etter, være det fødsel/baby, hus, sommer, ferie... Husk at livet du lever også gjelder akkurat her og akkurat nå :) 

Klem fra meg, som smører meg med tålmodighet hver eeeneste dag, hehe!  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.