21.01.2021

Mine "to" babyer

 

Da jeg var barn hadde jeg en stor drøm. Jeg skulle bli forfatter. Jeg skulle skrive bøker, tekster, dikt og noveller. På skolen var jeg av de som jublet i mitt stille sinn om vi fikk i oppgave å analysere dikt eller skrive skjønnlitterære tekster. Det var (og er) lidenskapen. 

Da jeg ble eldre la jeg ikke fra meg drømmen om å bli forfatter. Jeg la fra meg drømmen om å bli skuespiller og fotograf (haha), men forfatter - og skrivedrømmen ble alltid værende. Jeg har alltid visst at jeg ønsker å skrive! 

Jeg startet med en blogg. Ja, denne bloggen, faktisk, men på en annen plattform. Dette gjorde jeg det året jeg gifta meg i 2015, og Daniel og jeg bodde i et lite hus på Ekne for et "hvile-år". Vi jobba litt (men ikke noe fast), og mesteparten av tida brukte vi på å nyte rolige dager på Ekne, reise rundt i verden (Thailand, England, Frankrike, Italia, Latvia, California og India), og slappe av hjemme i det koselige og fredfulle huset der. 

I 2016 flytta vi til Trondheim for å studere. Vi kjøpte leilighet, og jeg begynte på en bachelor i språk & litteratur. Også her blomstret jeg i de fagene som omhandlet litteratur og skriving. Jeg fikk ny inspirasjon og fortsatte å blogge og skrive jevnt. Og denne bloggen har faktisk lært meg mye om kunsten på uttrykke meg. Det første innlegget jeg faktisk fikk betalt for var originalt et blogginnlegg fra denne bloggen! For i 2019 sendte jeg innlegg inn hos Trd.by. og fikk etterhvert en spaltistjobb der, hvor jeg sendte faste ukentlige innlegg. Endelig fikk jeg betalt for å skrive. En milepæl av drømmen gått i oppfyllelse! 

I 2020 skjedde det likevel noe som for meg var enda større enn å skrive menings - og debattinnlegg. Jeg slutta med faste innlegg hos Trd.by, men fikk grønt lys fra et forlag om å gi ut min aller første bok! Første steg mot forfatterdrømmen var og er altså satt i livet! En bok med korte og lettleste tekster som omhandler livet og tankene rundt det å leve var blitt til ei lita, nydelig bok med navnet "En liten bit", og jeg er og var så enormt stolt! 

OBS! Har du IKKE lest boka mi, så kan du finne den ved å klikke her! 

Støtt drømmen og kjøp boka mi da vel?🤍


For mange var 2020 et vanskelig og slitsomt år grunnet Covid-19 (and I´m with ya), det har ikke vært lett! Men det skal likevel sies at en drøm som plutselig skal gå i oppfyllelse ble større enn pandemien i mitt personlige liv! Og i tillegg til at jeg faktisk fikk gitt ut min første bok i 2020, var det samtidig en annen drøm som også skulle bli virkelighet... 

Jeg er en romantiker by heart, og fra jeg var lita har jeg alltid elska barn. Jeg har dessuten alltid visst at jeg skulle gifte meg og få barn selv. Det er en drøm som aldri har vært en typisk etterjagende drøm, men mer som en sannhet jeg har båret med meg. Jeg har liksom alltid visst at det vil skje en dag. 


Og i 2020 skjedde jo også noe av det største - større og viktigere og finere enn noe jeg har opplevd før. For ja, ekteskap med Daniel tromfer det meste. Og bokutgivelsen føles nesten uvirkelig. Men da Daniel og jeg bestemte oss for at vi ønsket å bli foreldre - og faktisk ble gravide høsten 2020, gikk jeg inn i det største livet har å by på spør du meg! 

Jeg kjenner henne bevege seg i magen hver eneste dag. Hun er nærmere enn noen andre har vært noensinne! Hun er ekte, og et resultat av den fineste gaven jeg har fått i livet, nemlig ekteskapet mitt med Daniel. Plutselig fikk jeg det fineste livet har å by på i 2020 - og som jeg skal bære med meg inn i 2021, hvor jeg faktisk får møte henne ansikt til ansikt. 

2020-2021 har altså vært året hvor jeg har fått de største og fineste gaver. Da jeg la ut selfie med boka mi for første gang skrev jeg: "My first baby", haha.

På det tidspunktet hadde jeg jo en ekte baby i magen, og tross at gleden over å holde sin første bok i hendene er ubeskrivelig, tror jeg gleden over å holde sitt eget barn vil være større og finere enn noe annet i livet. Og jeg kan nesten ikke VENTE med å få møte henne! 

Og flere babyer skal det bli! Ja, både babyer i form av bøker (haha), og babyer som faktisk er ekte babyer! 

Jeg tror 2021 blir et fantastisk år, tross alt som kommer vår vei som vi ikke kan styre! ❤ 

Vi blogges snart, kjære venner! 
Hilsen oss (Mathilde og lille jenta i magen) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.