24.07.2020

Oppussing, ny mac, SoMe og en litt for kort sommer



Hei venner, hvordan går det? 
Akkurat nå sitter jeg godt planta i sofaen med en kopp kaffe. Denne uka har vi vært på huset på Ekne ("Mammas hus") som uten tvil er en av mine favorittsteder på jord. Vi måtte hjem en tur for noen små gjøremål, og i morgen drar vi altså tilbake til Ekne for å nyte den siste uka av sommerferien. Wæææh, sommeren har gått sjukt fort, men vi har fått gjort mye gøy! 


Vi har vært masse med familie og venner, og tross noen småturer på besøk til familie i Levanger, Kristiansund, Berg (Sømna) og Støren har vi holdt oss i Trondheim og Trøndelag for det meste. Her har vi fylt sommeren med massevis av gøy. Dessuten har jeg lest masse. Jeg simpelthen elsker å lese bøker, og sommeren er perfekt da man gjerne har mye fri og tid til det). Jeg har også funnet roen i det å ikke trenge å ha så mye planer, men heller la planene komme til meg. Sånn sett har jeg gjort omtrent akkurat det jeg selv vil hele tiden, og det elsker jeg! 

Ellers har vi tatt på oss et lite oppussingsprosjekt i sommer da vi tenker på å selge leiligheten om en stund. I og med at Daniel har fått seg jobb er jo målet å kjøpe seg hus i nær fremtid. Det kommer så klart an på når vi finner drømmehuset, så vi stresser jo ikke med å flytte. Men nå jobber vi altså iherdig for å pusse opp leiligheten, og det begynner virkelig å bli fint! Vi gleder oss veldig til vi kan si oss ferdige og begynne å leve som normalt i den allerede lille leiligheten vår. Nå er den jo full av ting og tang; malingsspann, stige, pappesker, verktøykasser, materiale... you name it. 

Den siste tiden har jeg virkelig begynt å reflektere litt over hvor mye tid jeg faktisk bruker på sosiale medier. Den siste måneden har jeg nemlig fått litt avsmak fra SoMe.Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er bare et eller annet i meg som bare har lyst til å takke for meg å slette brukerene mine, eller i allefall bare slutte å bruke dem. (Jeg kommer ikke til å gjøre det da jeg har mye glede i det sosiale aspektet gjennom gruppechatter med både venner og familie). Men jeg kjenner absolutt på en trang til å trappe ned litt, og det er en veldig god følelse faktisk. Nå har jeg altså gått på veggen og innsett at det rett og slett ikke gir meg en dritt. Sannheten er jo så enkel: sosiale medier kan aldri gi deg noe som helst mening med noe som helst. Rett og slett. Så why bother?  

Jeg har levd den siste måneden uten macbook faktisk, og det har gått overraskende bra! (Jeg nevnte det så smått i et tidligere innlegg?). Vi trodde at vi klarte å fikse den, men det viste seg å være falsk alarm da macbooken tok natta bokstavelig talt rett etterpå. Men nå skriver jeg altså på min splitter nye macbook, og det er en veldig digg følelse! Nå håper jeg å bruke høsten på å skrive hundrevis av tusenvis av ord. Dette proklamerer jeg til å bli en skikkelig skrive - og lesegod høst! Ingenting er som god litteratur, dere!  

Nyt de siste ukene av sommeren, kjære alle sammen! 
Vi blogges snart. 
Klem fra meg. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.