30.07.2020

Dette skjer til høsten


Hei venner! Håper alt står bra til. Jeg har kommet hjem fra ferie på Ekne (litt nord for Trondheim), og helt ærlig (virkelig, helt oppriktig) så skulle jeg ønske livet mitt var der og ikke her. Det er en helt enormt frihet og god atmosfære litt utenfor by-bobla. Det er som om jeg stadig blir minnet på at jeg hører til der - og ikke her... 


Men jeg klager absolutt ikke. Jeg har et veldig fint og behagelig liv i Trondheim, og nå til høsten har jeg mye spennende i vente. Jeg vet ikke med deg, men jeg liker ikke A4-livet så godt. Joda, jeg kan takle noen faste rammer og rutiner, men jeg hater å føle at jeg er låst til noe og at jeg ikke bestemmer selv. Jeg trenger frihet, og dermed velger jeg meg friheten også. Easy peasy. Og det er nettopp derfor jeg velger hvordan hverdagen skal se ut litt år for år. Jeg liker å trekke på skuldrene og tenke; hvem vet hvor jeg er neste år, om jeg så bare er akkurat der jeg var i fjor, hehe.
 

Til høsten fortsetter jeg i jobben min på ungdomsskolen som jeg har jobbet på forrige skoleår. Jeg føler meg oppriktig velsigna som har fått den jobben, og tross at det har tatt litt tid (det gjør det alltid for meg), så har jeg sakte men sikkert begynt å kjenne min plass og blitt trygg i rollen min der. Det er derfor godt å komme tilbake til trygge omstendigheter og et godt arbeidsmiljø! I tillegg fortsetter jeg som danselærer i år også, og jeg kjenner at jeg gleder meg til å begynne å danse og koreografere igjen!!! 

Det er også utrolig spennende å gå prosjekt "Ufiltrert" i møte. Jeg er kjempespent på hvordan dette skal bli, og vet at jeg blir å jobbe mye med dette både i høst og til våren. 

I tillegg til dette har jeg starta bok-klubb, og det er nesten en av de tingene jeg gleder meg aller mest til av alt, haha! For tenk å skulle få møte venner, lese bøker og prate sammen om det vi har lest. Ja, jeg er helt enormt nerd, jeg vet... (da´a, jeg har bachelor i språk og litteratur), men det er faktisk helt enormt givende å lese bøker! Og ikke bare for underholdningens skyld, men tenk alt man lærer da: om ulike epoker,  om diverse livssituasjoner (og mulighet til å fremme empati, forståelse og toleranse for mennesker som er annerledes enn deg selv), jeg får enormt mye inspirasjon til egen skriving, lærer om både psykologi, og sosiologi... Det er faktisk så mye å hente fra det å lese bøker, så jeg ser frem til en rik høst med massevis av lesing (og store kopper te under ullpledd, hehe). 


Jeg har jo også en skikkelig skummel og spennende greie i vente. Boka mi kommer jo i løpet av høsten, og det er jo noe jeg nesten ikke helt klarer å tro på. I dag fikk jeg tilsendt omslaget av boka. Det føltes helt enormt virkelig å se den så konkret. Jeg kommer derfor til å være litt opptatt med salg av den, samt forsøke å holde penna rykende varm i møte med andre kreative tekster... Ja, boka mi utgis nå til høsten, men jeg har jo bare såvidt begynt! Jeg skal jo skrive massevis i tida fremover og forhåpentligvis resten av livet. Så følg med! Jeg lover - både meg selv og dere - at dette bare er første steget. 



Jeg håper virkelig at du og dine har hatt en nydelig sommer, og at du som meg er klar til å møte høsten med alt den har å gi. Ferier og helger er fine å ha - men livet består i flest hverdager. Glem ikke det! 

Vi blogges snart. 
Klem fra meg. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.