02.06.2019

En introduksjon til mitt klesskap

I dette innlegget tenker jeg å vise dere hele mitt klesskap og alt jeg eier i form av klær. Dette tror jeg kan være interessant for dere som vil følge meg videre i reisen mot å bli mindre materialistisk. Kanskje ser vi radikale forskjeller i slutten av året?

Dessuten vil jeg vise dere hvordan klærne mine er før jeg rydder (som jeg personlig fortsatt syns er ganske så ryddig da det ikke er så lenge siden jeg bretta), til hvordan det ser ut når jeg går over igjen og er mer nøye, haha. Da er det forresten naturlig at det blir enda litt decluttering underveis, forhåpentligvis...  

Så i prosessen av å minimalisere klesskapet mitt har jeg gått over alle kriker og kroker hvor jeg har glemt klær i denne lille leiligheten, og fått litt overblikk over alt jeg faktisk eier. Jeg har utrolig mye klær, som nevnt. Som du kan se på bildene nedenfor er det mye å velge i fra alle kategorier, være det gensere, bukser, t-skjorter etc. Målet er så klart å snevre ned litt hele tiden slik at jeg for eksempel får plass til hele klesskapet på en og samme plass(?). Kanskje er jeg veldig optimistisk nå. 

Jeg har forsøkt å rydde og brette til en viss grad, men siden jeg er tidenes perfeksjonist vil jeg nok gå over en gang til å gjøre alt plettfritt og pent da jeg ikke er helt fornøyd med hvordan alt ser ut nå. Jeg er dessuten ikke helt fornøyd med mengden, og kommer til å gjøre mitt beste i å kvitte meg med noen plagg til... Det kommer en liten introduksjon over alt jeg faktisk har på "etter"-bildene, men her er i alle fall ståa før opprydding og nedkutting. Og som du ser: prosessen er messy, hehe: 






















Og dette er det jeg skal gi i fra meg. Jeg er faktisk nok så stolt av meg selv over at jeg klarte å kvittes med enda mer! No regrets - bare et lettere og penere klesskap! Til Fretex, fra perfeksjonisten: 





Men nå skal vi over til the fun part! Bildene nedenfor er altså alt jeg eier av klær (bortsett fra sommerkjoler, undertøy og treningstøy), og organisert og brettet pent og pyntelig. 

ETTER decluttering og rydding: 


- T-skjorter. 
Jeg personlig bruker ikke så ofte t-skjorter, men disse er de utvalgte. Noen nerdy HarryPotter t-skjorter, noen fra Gant og Lee, og ellers plain og hvit til hvedagslig bruk eller til å ha under noe annet (som nevnt tror jeg basisplagg er nyttige å ha): 




- Singletter, topper og bodyer. Ikke store mengden, men akkurat passe til det som trengs for sommeren: 




- Robes
JEG ELSKER ROBES! Slenge på seg på en kald eller varm dag (og da har jeg en tykk til vinter, en mellomtykk til høst og kald vår, og ellers de to til høyre som er tynne silkekimonoer som jeg bruker mye på sommeren. Ellers er det også en ullcardigan her, som jeg bruker til "jakke" om jeg har på penkjole eller noe sånt. (Blå robe til høyre er Daniel sin). Disse henger rett ved senga vår slik at vi alltid kan få tak i det vi vil ha om vi våkner og det er kaldt. 





- Cardigans og kimonoer 
Dette er jeg stor på. Jeg elsker for eksempel å ha noe lett å slenge på seg over bikinien på en solskinnsdag eller om man er på stranda i syden. De to til venstre har jeg faktisk hatt i snart 4 år, om ikke mer. Elsker dem fortsatt. Syns selv at jeg har litt for mange fortsatt enda jeg har kvittet meg med to-tre stk allerede. Sommeren i Trondheim varer faktisk bare i noen dager (høhø), og da rekker jeg jo ikke bruke alle... Så vi får se. Kan være flere av disse må reise videre etterhvert. 




- Joggebukse, hettegensere og bukser
Her har jeg samlet joggebukser og hettegensere, sammen med jeans og bukser. Disse plaggene bruker jeg mye og til hverdags, og da er det greit å ha de nært. Se så fint det ble da? Mye mer organisert og lettere å se hva man faktisk har liggende. Som du ser har jeg mye av de oversized chillegenserne, men jeg eeelsker å gå med det. Har på meg en svær Levi´s genser as we speak, såeh ja. Store gensere og hettegensere/jakker er min svakhet. 





- Gensere 
Ok ja, så har jeg fortsatt mye gensere. MEN, er det ikke en unnskylding at gensere blir brukt ila hele året? Huff, nei. Jeg har rett og slett for mange. Vi får se om jeg klarer å kvitte meg med noe netterhvert. (Med kvitte meg mener jeg så klart gi til noen som vil ha, selge eller gi til Fretex). Har forresten enda en ullgenser som ligger i skapet i gangen, og det er min favoritt: en mariusgenser som mormora mi strikka til meg for noen år siden! 



- Skjørt og shortser 
Dette ble nytt for meg - altså måten å legge disse. Her er nemlig skjørt og shortser, men jeg syns det gir mening - nå ser jeg klart og tydelig hva jeg har: 



- Sko
Disse er hvedagsskoene mine (de fire parene øverst) og de jeg bruker hele tiden, så derfor er de veldig tilgjengelige for meg. Jeg liker basissko som kan matches med mye.
Har også pensko, disse ser dere på før-bildene, men der var det nok så greit å ha oversikt og jeg trengte derfor ikke å gjøre store endringer der!



- Pysjamas 
Pysjboksen med kosegensere, pysjbukser og nattkjole. Disse er plassert i fotenden av senga slik at jeg kan ta på og av der. 



- Topper og overdeler 
Og her er altså bluser, skjorter og topper generelt. Her har jeg mye å gå på i form av nedkutting, men sliter litt med å plukke ut altså, det skal innrømmes. Har for eksempel tre sorte jumpsuits, men (!) jeg er veldig glad i dem og bruker dem mye, så sånn sett er det verdt det. Har et par bluser jeg liker godt men som blir lite brukt - så jeg skal se om de blir brukt i løpet av de neste månedene. Ligger de urørte går de videre.... 



________ 

Jeg har i tillegg til dette en god del sommerkjoler og pene kjoler, men de tenker jeg å vise dere senere. Jeg har nemlig kastet ut det brune skapet da det blir så massivt og mørkt, og byttet det til noe enkelt, hvitt og lett (mer om dette kommer). 

Kommenter gjerne om du syns dette er mye, lite eller akkurat passe? Jeg personlig syns så klart det er ALT FOR MYE fortsatt, men jeg er fornøyd over å ha klart å kvitte meg med den mengden jeg faktisk har kvittet meg med... Jeg tar forresten gjerne i mot tilbakemelding på hvilken kategori jeg aller helst skulle ha kutta ned enda mer på, hehe. Som dere ser er det enkelte plagg det hoper seg opp av. 


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.