31.05.2019

Slik organiserer jeg klærne

Jeg liker aller best å organisere klær ved å, hva skal jeg si, begynne fra scratch. På den måten får jeg et fullstendig og kaotisk overblikk over hva jeg har å deale med, for så å kunne jobbe derfra. 

Slik som nedenfor så det ut da jeg skulle organisere klærne til Daniel forleden dag. Først var det å slenge alt å senga. Deretter fordele i kategori: t-skjorter, skjorter, bukser, gensere hver for seg. Videre kommer min favorittdel, nemlig å kvitte seg med, hehe. Daniel så over de ulike klærne han hadde og bestemte seg for hvilke han ville beholde og hvilke som skulle til Fretex. 



Etter dette brukte jeg konmari-metoden for å brette klærne. (Dette er en helt genial måte å spare plass på, samt å få det til å se svært ryddig og pent ut!)

Slik ser altså klærne til Daniel ut nå, fordelt pent og pyntelig. Han har fortsatt mye å velge i, men det ser mye mer staselig ut, samt at han faktisk kan se hva han har av klær - noe jeg tror er viktig for å unngå at klær blir liggende nederst i bunken, ubrukt. (Denne metoden anbefales veldig, altså!)

Jeg forsøker å holde klærne mine organisert og ryddig (det kommer et innlegg der jeg viser mine klær snart) - og målet er å alltid brette klærne pent og holde orden.

Et tips er å gå over klærne sine nok så jevnlig slik at man alltid er "on top" av situasjonen. Og jo mer du klarer å gi slipp på, jo bedre, tenker jeg! (Vi nordmenn har mer enn vi trenger!) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.