14.01.2021

Update på babyfronten: kjønnet på baby & babybump

 

Hei alle sammen & godt nytt år! Hvordan går det med alle sammen!? Jeg for min del har det mye bedre nå enn jeg har hatt det på flere mååååneder... (mildt sagt). 

Jeg er endelig tilbake i jobb, og selv om jeg fortsatt har dårlige dager hvor kroppen reagerer på hver minste lille belastning (jobb, gåtur, dårlig søvn...) så er det godt å kjenne at jeg kan fungere nogenlunde normalt i en hverdag igjen. 

Jeg er over halvveis i svangerskapet! Nærmere slutten enn begynnelsen, men samtidig i ferd med å gå en helt ny hverdag i møte med en absolutt ny begynnelse! 

Jeg håper at andre del av svangerskapet blir en smule lettere. Første halvdel av svangerskapet var ikke helt som jeg så for meg. Kvalme, oppkast, hodepine, svimmelhet, utmattelse, dårlig søvn - og det tok aldri slutt... Ikke etter de 12-14 ukene som alle sa var de verste. For meg skulle det virkelig henge i! Var det ikke det ene så var det det andre. Men tross uvelheter så vet jeg hvor utrolig heldig og privilegert jeg er som har fått den lille i magen i gave fra Gud: det er den største velsignelsen og gaven jeg noensinne har fått! Alt er og vil være verdt det - det tviler jeg ikke på et sekund!

Jeg må si at jeg er imponert over hva kroppen min kan! Imponert over hva den holder på med for tida! Imponert over hva den bare klarer, liksom av seg selv. 

Jeg gjør ikke så mye, egentlig... bare venter! Venter på deg - deg som jeg enda ikke kjenner men som jeg allerede elsker så høyt! På deg som vokser for hver dag, som skal lære å gå, få et navn, senere lære å skrive det, lære å si unnskyld, lære å spise mat, lære å si - liker ikke, vil ikke ha, æsj, nam, mamma, pappa. 

Jeg kjenner deg nær, og jeg kjenner deg hver eneste dag! Aldri har noen vært nærmere! Bevegelse, spark og vekst. Du er et levende lite menneske som jeg skal få elske hele livet!

Venter på deg. Kan nesten ikke vente med å slippe å vente på deg. Kan nesten ikke vente med å få holde deg i armene mine, for aller første gang. 

Og tenk! Du skal bli ei lita jente! 🤰🏼💗

... men det visste vi jo allerede. Gud hadde hvisket det i flere ører enn våre. Gud viste meg dattera mi i en drøm. Han fortalte Daniel at den lille gutten han så for seg faktisk skulle bli ei lita jente. Kommende bestefar (pappa) sto og bad for lille mini en dag og så også at det skulle bli ei jente. Og i bønn fikk flere det samme bilde for lille baby Thrana. Jeg ble derfor ikke veldig overrasket da jordmor hadde skrevet "Dere venter på ei lita jente" - på en lapp med et hjerte rundt. Gud bryr seg jo om små detaljer, og selv om vi uansett skulle få vite det ønsket han å fortelle oss det først. Og som vanlig har jo Gud rett, vet du. Det er ei lita jente vi venter på! 

Vi gleder oss utrolig mye til å få møte lille i magen. Hun rører seg bare mer og mer, og hver dag (og spesielt kveld) sparkes det mildt og forsiktig i magen min. En unik og rar følelse som jeg ikke visste at jeg skulle ha så mye glede i! 


Tenk at livets gave skulle komme til oss i 2020/2021. Ja, midt i de uforutsigbare, slitsomme, uvante og rare tider skulle vi bli velsigna med en skatt å bære med oss livet ut! Jeg er takknemlig!  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.