21.01.2019

Gud overraska meg på turen

Jeg hadde ei skikkelig fin helg i Oslo! Jeg ankom byen for å møte venninner og ha kvalitetstid dem. Noe jeg ikke forventa var at Gud skulle overraske meg ved å snakke rett inn i livet mitt og bekrefte drømmene mine, så konkret og tydelig at jeg tok til tårene.

Jeg vet jo at Gud elsker meg og at Han prater til meg hele tiden, men det var noe med at ordene var så konkrete og direkte at til tross for at jeg vet at det er slik Gud funker, ble jeg målløs og skikkelig rørt. Gud er en skikkelig luring dere, og det var som å høre Ham si, "jeg har ikke glemt deg." For det gjør Han aldri.

Og nok en gang er jeg målløs og overveldet over godhet og kjærlighet - gjennom at til tross for at jeg ikke direkte søkte Gud - så søkte Han meg først! Jeg kunne senke skuldrene og hvile, og Gud møtte opp uten at jeg i det hele tatt ba om det, uten at jeg måtte gjøre noe, streve eller prøve. Jeg bare var - og Han møtte meg der.

Det var virkelig så viktig for meg å få bekreftet noe som har ligget meg på hjertet så lenge og som jeg har følt meg litt "alene" i, på en måte. Men med pappa Gud er man jo aldri alene, og det var viktig for meg å bli minnet på det! Nå kjenner jeg meg fylt med fremtidshåp og glede ved tanken på tida fremover!

Livet gir meg sommerfugler i magen, hihi. 


 

Ellers fikk jeg mye kvalitetstid med to av mine kjære venninner - og søstera mi! Ingenting er så oppløftende som å bruke tid med mennesker man er glad i, syns jeg. Det ble klart god mat, vin, latter og fjas - og ikke minst bygget dypere relasjoner gjennom gode samtaler.

Takk for meg, Oslo.
M.