07.06.2019

Jeg er FERDIG!


Hei alle sammen! Nå kan jeg endelig si: GOD SOMMER! Ja, det er helt sant. Jeg er ferdig med alle eksamener, og kan endelig si at jeg er fri fra studenttilværelsen - for godt! (WOHO!) 


- Nei, jeg har ikke fått blomster av noen, selv om det hadde vært veldig hyggelig, haha! (Disse bildene ble faktisk tatt på bursdagen til mamma, og buketten her var hennes bursdagsgave fra oss, men bildet passa seg på en fin dag som denne). 


DERE!?
Jeg er ferdig med bachelor(!) og kan endelig begynne å se FREMOVER mot sommer (og mot frilans-livet til høsten, haha.) 

Men vet du? Jeg gleder meg faktisk til å være såppas fri som det jeg kommer til å være. Jeg kan rett og slett ikke kastes inn i en A4-tilværelse enda. Jeg er alt for rastløs for det akkurat nå. 

Nå står jeg altså ferdig utdanna med en (nesten) ubrukelig bachelor så langt, men jeg er sykt happy! 


Hvor går veien videre for meg? 
- I sommer skal jeg nyte sola, nyte familie og venner, og ikke minst: nyte friheten! Jeg skal i to bryllup (sommerens høydepunkter uten tvil), men også andre hyggelige greier og eventer som skjer. Men mest av alt skal jeg bruke tid på å skrive og lese. Det er en av de tingene jeg gleder meg aller mest til, da tiden som student ikke gir mye rom for slikt, i alle fall ikke i eksamensperioden. Nå er det over, og jeg kan få gjøre som jeg vil, hihi! 

- Til høsten skal jeg jobbe danselærer, og undervise fast to kvelder i uka. Dette gleder jeg meg veldig til, og det blir fint å sette futt på dansefoten igjen! 

- I tillegg til dette skal jeg fortsette å jobbe som frilans skribent så klart. Jeg håper å fortsette å produsere tekster som inspirerer (provoserer?) og etterlater litt ettertanke. Eller rett og slett bare underholder :-) 

- Jeg skal absolutt jobbe massevis(!) med egne prosjekter som jeg har latt liggende til studietiden er over. Det er så klart prosjekter som innebærer skriving. 

- Og jeg skal reise!!! Jeg føler allerede det er alt for lenge siden jeg reiste nå (men altså, jeg var i London i April så det stemmer ikke, haha). Men jeg gleder meg i alle fall til å utforske og besøke andre byer og ulike destinasjoner - og jeg kommer til å blogge og skrive om reising og erfaringene jeg gjør meg. Kanskje jeg kan kombinere skrive&reise-gleden min litt fremover? (Hadde dere vært interessert i litt reiseblogging?) 


Jeg tror helt oppriktig at det neste semesteret vil bli ett av de aller fineste jeg har hatt på lenge, og jeg er spent på hva tiden fremover vil bringe - men jeg vet at tiden vil bringe gode minner - og spontane og herlige øyeblikk, slike som livet gir både til hverdag og fest.  

Nå som sommeren er her er planen for Daniel og meg å pakke en koffert og "flytte inn" i Mammashus på Ekne, det fineste sommerparadis på jord. Der skal vi nyte rolige dager omringet av nære venner og familie, natur og stillhet.

GOD SOMMER, kjære lesere. JEG ER ENDELIG FERDIG!!! 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.