12.02.2019

Leiligheten vår




Da Daniel og jeg først kjøpte leiligheten vår var vi litt impulsive med kjøp av møbler - alt gikk så innmari fort, semesteret begynte, Daniel hadde fått seg jobb, og vi bodde på et rom i huset til mamma og pappa. Dermed var vi litt stressa over å få flytta inn i leiligheten vår så fort som mulig før hverdagen begynte. Det endte altså med at vi kjøpte "det første vi så" - uten egentlig å prate skikkelig sammen og finne ut hvordan vi faktisk ville ha det. 

Nå har vi bodd her i 2 og 1/2 år, og først nå begynner vi å finne vår egen stil. VI elsker å søke etter skatter på brukthandler, eller lage ting selv. Mye av det vi har og eier i dag har vi fått eller kjøpt brukt, så det er virkelig noe vi kommer til å fortsette med når vi i fremtiden kjøper oss hus. Ellers går det jo an å lage det aller meste - og da får man jo virkelig noe helt unikt som ingen andre har! Og det liker vi! 

        

Her ser du vår lille sofakrok! Tv-benken kjøpte vi på en brukthandel, lampa i taket har Daniel laget! Han er så flink, er du ikke enig? Bokhylla har han dessuten også laget, samt lakkert og fikset kassene vi bruker rundt om i leiligheten som små bord med pynt på. Det begynner virkelig å bli koselig hjemme hos oss nå, altså! Teppet vi har i stua har jeg arva fra bestemor - den hadde hun i stua si i alle de år som jeg kan huske. 

(Det hvite bordet, derimot, er vel et sånt billig og litt enkelt bord fra Ikea - og det tenker vi å bytte ut om ikke lenge - Daniel tenker å lage det, og har allerede satt i gang design og en plan for hvordan han skal gå frem!)



Vi føler oss utrolig velsigna for at vi fikk mulighet til å kjøpe oss leilighet sammen - bare ett år inn i ekteskapet. Før dette bodde vi på Ekne i mamma og pappa sitt hus der, og betalte vel egentlig kun for det vi selv brukte. Deretter var det rett til Trondheim og inn i ny leilighet - en liten, søt og helt perfekt leilighet som er vår egen, og som er den perfekte beliggenhet for oss: nært både studiesteder og sentrum og familie.

Som sagt så er det først nå, ila det siste året, at vi har begynt å finne ut hvordan vi faktisk vil ha det, for vi har faktisk vært innom en god del ulike stiler. Nå vet vi at det viktigste for oss er å finne det vi faktisk liker - ikke det trendene sier at vi skal like. 

   

Jeg elsker kommoden vi kjøpte oss rett før jul. Den fant vi på gjenbruksbutikk i byen. Den har noen få riper i seg, men er ellers i fin nok stand til at vi uten tvil ville ta den med oss hjem. 

Det lille bordet til venstre fant jeg tilfeldigvis da jeg stakk snuten innom en bruktbutikk i Levanger og tok det med meg hjem på flekken! 

Ellers er jeg jo helt vill etter å pynte med bøker og rare greier. Daniel syns at jeg kan bli "litt vel kreativ" til tider, for jeg har så lyst å finne nye og kule måter å gjøre ting på. 

Kofferten på dette bildet blir hyppig brukt til helgaturer - den tilhørte bestemor sin bror, og den fungerer jo nesten som dekorasjon også! Og bildet som henger er av oss yngste søskenbarna - et bilde bestemor hadde hengende på en bildevegg på soverommet sitt. 


Og det neste steget nå er vel å hente hjem keyboardet til Daniel slik at vi faktisk kan begynne å spille og øve på musikk! Både Daniel og jeg er veldig glad i musikk og det kreative - og da ønsker jeg jo også at hjemmet mitt skal reflektere nettopp dette: hvem vi er, liksom!