14.02.2019

Jeg tror på kjærligheten


There´s no need to imagine that you´re a wondrous beauty, because that´s what you are." - Tove Jansson

Jeg tror på kjærlighet. Jeg tror på ekteskap. Jeg tror på et dypt, betingelsesløst og sterkt bånd mellom mann og kone som kan vare livet ut, om man bare er villig til å gi sitt fullstendige ja til den ene, og ved dette lukke dørene for alle andre. Jeg tror at kjærlighet er et valg. Og jeg tror dessuten at kjærligheten er det absolutt klokeste valget man kan ta i livet! 

Ja, jeg er faktisk så heldig at jeg har en evig valentinsdate, jeg! Tenk det! (og denne valentinsdagen reiser vi faktisk til Skottland med en vennegjeng, haha!) Men sånn liker vi det. Reising og mennesker og gode samtaler og opplevelser. Det er jo livet, da dere!


I dag håper jeg du tar vare på dine nærmeste. Jeg håper du går på date med kjæresten, sender en hyggelig hilsen eller tekstmelding til noen du er glad i, kjøper roser for å glede en annen, har datenight med ektefellen eller spanderer en kopp kaffe på venninna di. Det er ikke så mye som skal til - men kanskje utgjør den lille gesten en giga forskjell i noens liv.

Det er jo ikke slik at man ikke skal ta vare på sine nærmeste i hverdagen - for det skal man jo absolutt gjøre (syns jeg), men nå er det i alle fall valentinsdagen aka kjærlighetens dag. Røde hjerter, roser, sjokolade og allting foran øynene på oss hvor enn man går. Man glemmer ikke valentinsdagen, liksom.

Så derfor utfordrer jeg deg til å gjøre det lille ekstra i dag - for en du er glad i eller en som trenger litt ekstra oppmerksomhet.

Vis kjærlighet i dag!
Og ja! Spis sjokolade da, så klart! Selv skal jeg tilbringe valentinsdagen i Amsterdam mens vi venter på flyet til Edinburgh, men pytt. Der kan man vel også kjøpe sjokolade? Dessuten kan jeg kanskje unne meg å holde Daniel litt i hånda også - du vet, på kjærlighetens dag og allting. 

"You are altogether beautful, my darling; there is no flaw in you."
- Song of Solomon 4:7

Om du ønsker å lese mer om meg og min valentine (ja, min kjære ektemann) finner du et innlegg jeg har skrevet om ekteskap her! - og et innlegg om vår historie her!

Ha en fin valentinsdag, lovelies. 

M.