08.02.2019

Hvordan går det med prosjekt 365?

Hei alle fine! Håper alt står bra til, og jeg håper ikke vinterdepresjonen har kapret hele deg... 
Det er ikke lenge til våren, hold ut! Nå er det jo også helg, og det er jo deilig! Selv sitter jeg hjemme og leser pensum og drikker kaffe. Deilig å være student på sånne dager!

Det har nå gått halvannen måned med "prosjekt 365" som jeg har valgt å kalle det - altså det å ikke bruke sminke på et helt år, og jeg tenkte derfor å oppdatere bittelitt om hvordan det faktisk går. 

Jeg skal være ærlig - jeg trodde at det å kaste mascaraen skulle gjøre meg skikkelig usikker, men faktisk så har det hatt helt motsatt effekt. Jeg føler meg mye er selvsikker og mye fri enn før! Også av noe så lite som å droppe sminke, da!

Jeg tenker ikke lengre over at jeg ikke har sminke på! Og jeg føler meg faktisk nok så fin hver eneste dag, jeg! Det er nesten som det å vise trynet som det er gjør at jeg blir mer selvsikker på en måte. Det er deilig!

Jeg anbefaler alle å prøve seg i lengre perioder uten sminke! Det er skikkelig befriende, jeg lover! 





Nå som alt av sminke er ute av bildet kan jeg heller bruke tid på å sette sammen antrekk som jeg føler meg fresh i! (Denne blazern hadde jeg helt glemt at jeg eide. Er ikke den råkul? Buksa er forsåvidt ny også, og jeg eeesker den) 

Det er rart med det, egentlig, hvor avhengig man kan være av noe - for så å gi helt slipp. Jeg føler helt oppriktig at jeg ikke noen gang kommer til å trenge eller ha behovet for å sminke meg. Jeg husker at jeg i begynnelsen så på bilder og tenkte, æsj - jeg sku ha hatt sminke på, da hadde bildet vært så mye bedre. 

Sånn er det ikke lengre nå. Jeg syns det er kjempegøy å ta bilder - og blir faktisk fornøyd med dem og - selv med mitt nakne, upolerte fjes. 




Ok, ja, så ser jeg jo type 12 år yngre ut nå, men vet du, det tåler jeg, haha! Jeg kan godt gå rundt å se ut som om jeg er 14 år jeg. (eller kanskje 12?)

Det viktigste for meg per dags dato er rett og slett å faktisk føle meg fri og fullstendig som meg selv, fullt og helt - og dette året er det altså utseende som får prøve seg. Neste år kan det jo hende det er noe helt annet! 

Men altså... det skal sies at kroppen og fjeset hadde hatt gått av litt sol nå da, så jeg gleder meg som et barn til våren og sommeren! Har litt reising og en del planer på gang, og det er gøy. Det er viktig å ha noe å se frem til, syns jeg.


Ha en fin dag, kjære deg! Vi blogges snart ♡